کاربرد اسید سولفوریک

 کاربرد اسید سولفوریک

 کاربرد اسید سولفوریک

سولفوریک یکی از مواد پرکاربرد در صنایع مختلف می باشد که در ادامه در سایت میمندبار به شرح این موارد خواهیم پرداخت:
کاربرد اسید سولفوریک در تولید مواد شوینده:
سولفوریک قدرت هیدرولیز بسیار قوی دارد و قادر به حل نمودن چربی ها و لیپیدها می باشد. لذا به عنوان حلال چربی ها و لیپیدها در تولید شوینده ها مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو کاربرد بسیاری در صنایع تولید مواد شوینده دارد از جمله تولیدکنندگان انواع صابون ها، شامپو ها، مایع دستشویی،شیشه پاک کن ها و … که شرکت میمند بار آماده سرویس دهی. کامل به این شرکت ها را دارا می باشد.
کاربرد سولفوریک اسید در تولید کودهای شیمیایی:
سولفوریک کشاورزی یکی از پرکاربردترین مواد شیمیایی در جهان است. طبق بررسی های ما این اسید بیش ترین استفاده را در تولید کودهای شیمیایی و جبران کمبود گوگرد خاک دارد. سولفوریک کشاورزی میزان قلیایی بودن خاک و آب را کاهش می دهد تا تهویه خاک به درستی انجام شود. حدود 60 درصد از بازار مصرف این ماده، مختص به تولید این کودها می باشد.
از سولفوریک جهت تولید کود آمونیوم سولفات استفاده می شود، این کود برای جبران گوگرد در خاک، مناسب است. طبق تحقیقات شرکت میمند بار زمانی که سولفوریک را به خاک اضافه می کنیم، با آهک های موجود در خاک واکنش می دهد و باعث تولید سولفات کلسیم آبدار می شود که به عنوان گچ کشاورزی معروف است. این واکنش همچنین باعث تولید سولفات منیزیم می شود. از سولفوریک اسید جهت تولید کود هایی همچون سوپر فسفات ها و فسفات آمونیوم نیز استفاده می شود.

مزایای اسید سولفوریک 98 درصد

از مزایای سولفوریک 98 درصد برای باغ های کشاورزی، مزارع و باغچه ها این است که میزان قلیایی بودن خاک و آب را کاهش می دهد. چنانچه از این ماده به صورت منظم برای خاک استفاده شود، باعث می شود که تهویه خاک به درستی انجام شود و میزان نفوذ پذیری خاک افزایش یابد.
یکی دیگر از موارد استفاده از این اسید، استفاده از آن برای نفوذ پذیری آب و هوا در خاک رس است، نفوذ پذیری هوا و آب در خاک رس به کندی صورت می گیرد. گاها بعد از چندین روز آبیاری هم، آب به خاک رس نفوذ نمی کند. اما اسید سولفوریک این مشکل را حل می کند و از اسیب دیدن ریشه گیاه جلوگیری می کند.
ریشه درختان پسته به تهویه بسیار حساس می باشد. و کشاورزان زیادی به دلیل عدم مرغوبیت خاک ضررهای زیادی دیده اند. اسید سولفوریک به عنوان یک ماده و کود شیمیایی قوی عمل می کند و باعث می شود که مشکلات کشاورزان در زمان استفاده از این گونه خاک ها حل شود.

استفاده اسید سولفوریک

اما در استفاده از اسید سولفوریک به عنوان کود باید این موضوع در نظر گرفت. که کود دادن زیاد به زمین های زراعی باعث است. که حاصل خیزی خود را از دست بدهند. لذا در استفاده از آن باید احتیاط شود. مثلا زمانی که سیب زمینی غده بسته است. به هیچ عنوان نباید به آن کود شیمیایی  داد. همچنین از غلظت های کم سولفوریک اسید برای خشک کردن میوه ها و جذب آب درون آن استفاده می شود.
با تمامی این اوصاف اگر به میزان کشاورزی در استان کرمان توجه کنیم و از آنرو میزان تولید اسید سولفوریک در این منطقه  را نیز مد نظر قرار دهیم متوجه پتانسیل بسیار زیاد این چرخه تولید و مصرف در استان می شویم که نیاز به توجه هرچه بیش تر مسئولین برای به کار گیری این ظرفیت دارد.
شرکت میمند بار اما پیش قدم در توجه به این ظرفیت عظیم و انجام اقدامات عملی برای استفاده حداکثری از این پتانسیل می باشد.

کاربرد اسید سولفوریک در پالایش نفت:

ترکیبات نفتی محیط زیست را به شدت آلوده می کنند. و سبب آسیب در دستگاه ها و تجهیزات پالایشگاه ها می شوند. در پالایش نفت دو نوع تصفیه شیمیایی و تصفیه هیدروژنی داریم که پالایش با اسید سولفوریک از نوع تصفیه شیمیایی است. اسید سولفوریک، ماده شیمیایی است که برای تبدیل ترکیبات اتیلنی به استرهای محلول در اسید، استفاده می شود و برای تصفیه فرآورده‌های سفید مثل بنزین ‌ها و نفت سفید، مورد استفاده قرار می گیرد. هدف استفاده از اسید سولفوریک خنثی نمودن ترکیبات بازی و حذف ترکیبات اکسیژن دار است.
در همین راستا شرکت ملی صنایع مس با بیشترین توان تولید سولفوریک  در کشور میتواند نقش به سزایی در جلوگیری از این آلودگی ها و آسیب ها ایفا کند البته این مهم مشروط به استفاده از این اسید در فرایند تصفیه شیمیایی می باشد. جهت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تهیه سولفوریک از شرکت ملی صنایع واقع در مجتمع مس سرچشمه و خاتون آباد و قیمت خرید و حمل آن می توانید با شماره تلفن 03434114410 تماس حاصل بفرمایید. کارشناسان ما در این واحد به صورت شبانه روزی پاسخ گوی تمامی سوالات شما در حوزه خرید و حمل سولفوریک می باشند.

کاربرد اسید سولفوریک در صنعت چرم سازی:

اسید سولفوریک به دلیل قدرت هیدرولیز بسیار قوی، قادر به حل نمودن چربی ها و لیپیدها می باشد
 و به دلیل همین خاصیت در صنعت چرم سازی مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا می تواند چربی ها، مو و لایه های آلوده را از سطح چرم پاک کند و نقش های زیر را ایفا کند:
– حذف آهک از چرم به کمک سولفوریک
– مو زدایی و آهک‌ زنی چرم توسط سولفوریک
– حذف سایر زوائد چرم با سولفوریک

کاربرد اسید سولفوریک در صنایع فولاد و متالورژی

سولفوریک اسید کاربردهای زیادی در صنایع فولاد و متالورژی دارد. این ماده در استخراج فلزاتی همچون مس، اورانیوم و وانادیوم کاربرد دارد. از سولفوریک همچنین در شست و شو و آماده سازی فلزات برای رنگ آن‌ ها و پوشاندن. با پوشش ضد زنگ استفاده است.  با استفاده از این ماده ابتدا سطح فلزاتی که قرار است رنگ بخورن تمیز است. و ناخالصی ‌ها و زنگ زدگی‌ ها از سطح فلز پاک می کند. و سپس برای فرآیند رنگ  آماده هستیم.
در حال حاضر بیشترین مقدار چرخه تولید و مصرف سولفوریک در حوزه صنایع معدنی و مربوط به فلز مس در استان کرمان است. امید که در آینده ای  نه چندان دور در صنایع چرم سازی. کود سازی، باتری سازی و تصفیه آب نیز از این پتانسیل بهره بیشتری در این استان برده.

برای حمل اسید یا اگر نیاز به تانکر حمل اسید دارید . فقط کافی است با ما تماس بگیرید.